Här kan du finna svar på många vanliga frågor. Om inte, är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst – helgfria vardagar 10.00 – 17.00.
Telefon: 031-781 29 30
Mail: kontakt@scandesign.se
Adress: Lotsgatan 5C, 414 58, Göteborg

Order och Frakt
Hur lång tid tar det att få min beställning?
De flesta beställningar behandlas inom 1–2 arbetsdagar. Leveranstiderna beräknas vara mellan 3–9 arbetsdagar, vilket betyder att det normalt tar mellan 4–11 arbetsdagar att få din beställning.
Hur ändrar jag min leveransadress?
Kontakta oss på mail: kontakt@scandesign.se så ska vi försöka göra vårt bästa för att hjälpa dig att ändra din leveransadress.
Hur spårar jag statusen för min beställning?
När din beställning har skickats får du ett spårningsnummer via e-post. Du kan också spåra din beställning genom att klicka på ”Spåra Din Order” i huvudmenyn.
Kommer ni att lagra min kreditkortsinformation?
Vi prioriterar din säkerhet och lagrar inte kreditkortsinformation utan ditt medgivande. Du kan välja att spara dina betalningsuppgifter för framtida köp under utcheckningen.
Tar ni ut moms?
Moms ingår alltid i våra priser.
Skickar ni internationellt?
För närvarande skickar vi inom Sverige endast. Vi arbetar på att utöka våra destinationer i framtiden.
Kommer mina artiklar i ett paket?
Beroende på produktens tillgänglighet och lagerplats kan artiklar i din beställning komma i separata paket.
Returer och Byten
Vad är er Retur- och Återbetalningspolicy?
Vi erbjuder en 30-dagars Retur- och Återbetalningspolicy för oanvända och oöppnade artiklar. För mer information, vänligen se vår Retur- och Återbetalningspolicy-sida.
Jag fick fel vara.
Vi ber om ursäkt för besväret. Vänligen kontakta vårt supportteam på kontakt@scandesign.se med dina orderuppgifter, så hjälper vi dig snabbt.
Min beställning kom fram skadad.
Vi beklagar att höra det. Kontakta oss på kontakt@scandesign.se med bilder på den skadade varan, så löser vi problemet.
Var ska jag skicka min retur?
Efter att ha kontaktat vårt supportteam och fått returgodkännande, vänligen skicka returen till:
ScanDesign
Lotsgatan 5C
414 58 Göteborg
Hur får jag kundsupport?
Du kan kontakta oss via e-post på kontakt@scandesign.se eller ringa oss på 031 – 781 29 30. Våra supporttider är helgfria vardagar mellan 10.00 och 17.00.
Vad gör jag om jag angav fel leveransadress?
Om din beställning ännu inte har behandlats, vänligen kontakta oss omedelbart för att uppdatera din leveransinformation.
Kan jag ändra eller avbryta en beställning efter att jag har skickat in den?
Vi behandlar beställningar snabbt, men om du kontaktar oss omedelbart efter att du har lagt din beställning kan vi kanske göra ändringar eller avbokningar. Annars behandlas din order som en vanlig retur.
Kan jag förbeställa en vara som är slutsåld?
För närvarande erbjuder vi inte förbeställningar för slutsålda varor. Vänligen fortsätt att kontrollera vår webbplats för att se när en vara är tillbaka i lager.
Kontakta oss
För ytterligare hjälp, tveka inte att kontakta vår kundsupport på kontakt@scandesign.se eller telefonnummer 031- 781 29 30.