Leveranspolicy
Leveransområde
- Länder: Vi skickar för närvarande endast inom Sverige. Vi kan inte leverera till postboxar, militärbaser eller diplomatiska platser.
Leveranskostnader
- Inom Sverige: Fri frakt på alla beställningar.
- Inga dolda avgifter: Alla kostnader anges tydligt i kassan.
Orderbehandlingstid
- Behandlingstid: Beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar, helgfria vardagar.
- Sista beställningstid: 17:00.
- Helgbeställningar: Beställningar som görs under helgen behandlas nästkommande arbetsdag.
Leveranstid
- Beräknad leveranstid: 3-9 arbetsdagar.
- Arbetsdagar: Leveranser sker helgfria arbetsdagar.
- Noteringar: Leveranstider är uppskattade och kan variera på grund av yttre faktorer såsom väderförhållanden och transportproblem.
- Total leveranstid: Det tar totalt 4-11 arbetsdagar att få din beställning.
- Leveranstider under helgdagar/pikperioder: Under högsäsonger (t.ex. jul, påsk, etc.) kan leveranstiderna vara längre. Kolla vår webbplats för uppdateringar.
Leveransprocess
- Pålitliga transportlösningar: Vi skickar vanligtvis via PostNord, CityMail, Bring, Schenker och DHL. Även andra transportföretag kan förekomma.
- Försäkrade leveranser: Alla försändelser inkluderar grundläggande försäkring mot förlust eller skada under transport. Anmälan kräver bevis på skada (foton) och måste göras inom 14 dagar efter leveransdatum. Kontakta vår kundtjänst vid förlust eller skada under transport.
- Miljövänlig förpackning: Vi strävar efter att använda hållbara förpackningsmaterial för att minimera vår ekologiska påverkan.
Spårningsinstruktioner
- Spårningsinformation: Efter köpet får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation, inklusive namnet på fraktföretaget samt spårningsnumret.
- Spåra din beställning: Du kan följa din beställning via vår webbplats. Ange ditt spårningsnummer på vår spårningsportal för att se statusen för din beställning. Spåra här.
- Frågor: Vårt supportteam är redo att hjälpa till med eventuella frågor om spårning av din beställning. Kontakta oss.
Process för saknade varor/delar
- Rapportera saknade varor/delar: Kontakta vår kundtjänst inom 7 dagar efter att du mottagit ditt paket via kontakt@scandesign.se.
- Lösning: Saknade varor/delar kommer att undersökas inom 3 arbetsdagar. Efter bekräftelsen skickar vi en ersättningsvara eller utfärdar en återbetalning inom 5 arbetsdagar.
Outhämtade paket
- Kom ihåg att hämta ut ditt paket hos ombud i tid: Om ditt paket skickas tillbaka till oss på grund av att du inte hämtat det i tid förbehåller vi oss rätten att debitera dig 350 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader. Detta beloppet dras av på de belopp vi återbetalar dig. Eventuellt skickar vi en faktura för att täcka resterande belopp.
Kontaktinformation
Email: kontakt@scandesign.se
Telefon: 031-781 29 30
Adress: Lotsgatan 5C, 414 58 Göteborg